האם בעזרת צמחי מרפא ניתן להפחית את רמות הסוכר בדם בקרב חולי סכרת ?

מתוך שלושה מחקרים שבוצעו, נמצא כי תמצית מהצמח ג'ימנמה סילבסטרה (Gymnema Sylvestre) עזרה בשליטה על רמות הסוכר בדם בקרב חולי סכרת .

במחקר שנערך באוניברסיטת מאדארס, הודו בשנת 1990, ניתן מיצוי מעלי הצמח ג'ימנמה סילבסטרה (Gymnema Sylvestre) בכמות של 400 מ"ג ליום ל – 27 חולים עם סוכרת תלוית אינסולין ( קבוצת הניסוי), המטופלים בתכשירי האינסולין (הזרקת אינסולין או משאבת אינסולין).

נמצא כי דרישת האינסולין אצל החולים ירדה. בנוסף ירדו גם מדדי הגלוקוז החופשי בדם לאחר צום.

כמו כן, ירדו מדדי רמת ההמוגלובין "המסוכרר"  (HbA1c) ורמות החלבון בפלזמה אשר נהרס בתהליכי גליקציה[1]  ועלול לגרום לאי-ספיקת כליות בעקבות נפרופתיה[2].

יחד עם זאת, נמצא כי רמות השומנים בדם הופחתו באופן משמעותי.

בקבוצת הביקורת שלא קיבלה את המיצוי, אך טופלה באינסולין, נמצא כי לאחר 10-12 חודשים לא חל שיפור ברמת השומנים בדם. כמו כן, רמת ההמוגלובין "המסוכרר" ורמת החלבון הנקשר למולקולות סוכר בדם נשארו וברמות גבוהות.

הטיפול במיצוי מצמח הג'ימנמה הראה שיפור בהפרשת האינסולין האנדוגני[3], על ידי התחדשות של תאי הביתא באיי לנגרהנאס שבלבלב.

במחקר נוסף בדקו ב- 22 חולי סוכרת מסוג 2,  המטופלים בתרופות לאיזון הסוכרת (שאינם מזריקים אינסולין) את השפעת הצמח ג'ימנמה סילבסטרה (Gymnema Sylvestre). בנוסף להשפעת התרופות, נמצא כי החולים הראו ירידה משמעותית במספר פרמטרים: רמת הסוכר החופשי בדם, רמת ההמוגלובין ה"מסוכרר" (HbA1c) ורמת החלבון בפלזמה הנהרס בתהליכי גליקציה.

חמישה מהמטופלים יכלו להפסיק את השימוש בתרופות הקונבנציונאליות שלהם ולשמור על הומאוסטאזיס של הגלוקוז בדם שלהם בעזרת ה – ג'ימנמה סילבסטרה.

תמציות ה – ג'ימנמה סילבסטרה נבדקו גם על חולדות מעבדה חולות סוכרת ומטופלות בתרופה streptozotocin , המשמשת ברפואה לטיפול בסוגי סרטן מסוים של איי לנגרהנס בלבלב. נמצא שלאחר 60 יום מתחילת הטיפול עם תמצית הצמח, רמות הגלוקוז בדם חזרו לקדמותן.

תמצית הצמח הובילה לעלייה ברמות האינסולין בדם, בנוסף החולדות הצליחו להכפיל את מספר איי לנגרהאנס בלבלב ואת מספר תאי הביתא.הצמח ג'ימנמה סילבסטרה הביא לעליית רמות האינסולין האנדוגני בדם, מה שמראה על יכולת הצמח לתקן ולחדש תאי לבלב אנדוקרינים.

נלקח מתוך:

 


  • [1] הרס רקמות וחלבונים עקב סוכר גבוה בדם- AGE – Advanced glycation end products
  • [2] הרס הנפרון בכליה
  • [3] אינסולין המופרש מתאי ביתא בלבלב
Scroll to Top

צור קשר

כתובת

העלייה השנייה 72, חיפה

טלפון

054-5535055

צרו קשר עכשיו

כתובת הקליניקה

העלייה השנייה 72, חיפה

התקשרו

054-5535055

דילוג לתוכן
Verified by MonsterInsights